A kiedy śnieg przestanie prószyć, to Monty na spacer ruszy.

Blog zawieszony

Po przeprowadzeniu ankiety większością głosów wygrała opcja zawieszenia bloga. Oznacza to, że autorzy mają możliwość dalszej gry i zapisów, ale administracja — za wyjątkiem wysyłania zaproszeń i wpisywania do listy bohaterów — nie będzie angażować się w życie bloga. Z tego samego powodu zakładka Organizacyjnie na czas zawieszenia bloga zostaje usunięta. Raz jeszcze dziękujemy za Waszą obecność i życzymy Wam wszystkiego, co najlepsze.

nie istnieję & latessa

Kalendarz

16/02/14 Otwarcie
16/02/14 Nowy mod
22/02/14 Wydarzenie: Burza Śnieżna – link
24/02/14 Odejście moda
26/02/14 Nowy mod
19/04/14 Wydarzenie: Mecz Hokeja – link
02/07/14 Nowy szablon
07/07/14 Wydarzenie: Kto zabił? – link
20/07/14 Odejście moda
23/07/14 Nowy mod
29/08/14 Zamknięcie
24/12/15 Reaktywacja
25/12/15 Nowy admin
28/12/15 Wydarzenie: Kolacja wigilijna – link
29/06/15 Nowy nagłówek
09/10/16 Wydarzenie: Deszcz i wichura - link
28/11/16 Nowy nagłówek
10/12/16 Wydarzenie: Uratuj święta! - link
04/01/17 Wydarzenie: Psi zaprzęg - link
28/01/17 Wydarzenie: Słodka Walentynka - link
04/02/17 Nowy szablon
27/03/17 Wydarzenie: Mount-ipedia - link
21/04/17 Wydarzenie: Pojedynek Mistrzów, etap I - link
01/05/17 Wydarzenie: Pojedynek Mistrzów, etap II - link
02/05/17 Nowy nagłówek
17/09/17 Wydarzenie: Spływ kajakowy - link
02/02/17 Nowy szablon
14/02/17 Wydarzenie: Poczta walentynkowa - link
07/07/18 Zawieszenie

Wydarzenia/sesje

Na blogu regularnie odbywają się wydarzenia lub sesje, ze względu na to poniżej zamieszczamy niezbędne informacje, które pozwolą graczom zrozumieć poszczególne terminy oraz system gry z ich wykorzystaniem.

Terminy

  1. Wydarzenie – to większy wątek grupowy dostępny dla wszystkich graczy obecnych na blogu. Prowadzony jest pod nadzorem MG lub BN (patrz niżej), znanych powszechnie jako złośliwe bestie. Wydarzenie może być tworzone zarówno przez Administrację, jak i przez graczy. W przypadku chęci prowadzenia wydarzenia, należy przedstawić Administracji wstępny plan gry, a dopiero po zaakceptowaniu go można utworzyć wydarzenie (według wzoru poniżej),
  2. Sesja – to wątek grupowy dla niewielkiej ilości osób: kilku szczęśliwców wybranych przez prowadzącego sesję lub tych, którzy się po nią zgłosili (tak, możecie, a nawet powinniście!). Zwykle prowadzona jest bez nadzoru MG. Może być tworzona zarówno przez Administrację, jak i przez graczy. W przypadku chęci prowadzenia sesji, wystarczy stworzyć post z opisem sesji (według wzoru poniżej),
  3. MG – Mistrz Gry lub, jak kto woli, Administrator*. Jest osobą, która w trakcie trwania wydarzeń fabularnych lub sesji wyznacza zadania poszczególnym bohaterom. Narzuca im pewne schematy działania lub ze względu na swoją wrodzoną złośliwość komplikuje życie znudzonym bohaterom, nie rzadko podkładając im kłody pod nogi. Mistrza Gry nie należy ignorować. Ma on zawsze rację, a jeśli jej nie ma, to znak, że powinieneś się kapitulować, bo on i tak postawi na swoim,
  4. BN – Bohater Niezależny to postać odgrywana przez MG, stanowi „narzędzie zbrodni” lub środek do celu tzn. za jego pomocą MG organizuje wydarzenie fabularne i/lub prowadzi narrację z perspektywy BN, ingerując w działania graczy. Z BN można się kłócić, nie zgadzać i na niego fochać, można go też polubić, utulić i z nim porozmawiać. Jedyne czego nie można, to zabić go bez zgody Administratora.
*w przypadku sesji/wydarzenia prowadzonego przez współautorów innych niż Administracja, Mistrzem Gry może zostać zainteresowany tym użytkownik

Bohaterowie Niezależni

Lista bohaterów, którzy dotychczas pojawili się w wydarzeniach i są ogólnodostępni tzn. mogą zostać przejęci przez użytkownika/ów w trakcie trwania wydarzenia lub sesji. W razie chęci stworzenia nowego Bohatera Niezależnego, należy zgłosić postać do Administracji.
  • Barty Pikles – trener hokeja, stary zgred i wredna szuja, szowinista
  • Jonathan Conelly – burmistrz miasteczka, trochę zakręcony prywatnie, ale w pracy ułożony człowiek

Wzór wydarzenia/sesji

Wydarzenie/Sesja: tytuł sesji/wydarzenia (niepotrzebne wyrzucić)
Termin rozpoczęcia: data i godzina otwarcia wydarzenia/sesji
Termin zakończenia: planowana data zakończenia
Lokalizacja: jedna bądź kilka udostępnionych do gry
Godzina na fabule: godzina bądź pora dnia
Status: otwarte/zamknięte

Krótki opis wydarzenia/sesji. Streszczenie fabularne, okoliczności, przeznaczenie, sugerowani gracze itp. Wszelkie informacje i wymagania istotne dla wydarzenia/sesji.

*otwarte – gdy na wydarzenie/sesję może się zapisać każdy gracz przed lub w trakcie rozgrywki; zamknięte – gdy zapisy dotyczą poszczególnych graczy lub gdy wydarzenie jest w trakcie realizacji i nie można już do niego dołączyć ze względu na techniczne ograniczenia lub założenia prowadzącego.

Wzór wydarzenia/sesji (HTML)

<b>Wydarzenie/Sesja:</b> txt <br />
<b>Termin rozpoczęcia:</b> txt <br />
<b>Termin zakończenia:</b> txt <br />
<b>Lokalizacja:</b> txt <br />
<b>Godzina na fabule:</b> txt <br />
<b>Status:</b> txt <br /><br />

<div class="kp3"> txt </div><br>

3 złote zasady prowadzenia wydarzenia

  1. Wydarzenie prowadzone jest zawsze przez jednego bądź kilku MG (administratorów/graczy), ingerujących w losy naszych postaci. Czasami umilają oni rozrywkę, częściej ją utrudniają,
  2. Decydując się na uczestnictwo w wydarzeniu gracze zgadzają się na wpływ MG na postać na każdym polu fabularnym, w tym: wyrażają zgodę na przypadkowe zbiegi okoliczności, lekkie okaleczanie lub kompromitowanie postaci w granicach zdrowego rozsądku (pod warunkiem, że gracz wierzy w zdrowy rozsądek MG),
  3. Aby uniknąć chaosu w wydarzeniu, na początku komentarza gracze obowiązkowo zaznaczają osoby, które pojawiają się w opisach fabularnych, bądź do których zwracają się ich postacie, np.:
Terry, Mary:

(...) – Terry, przecież Ty nigdy nie jeździłeś na desce! — mruknął złośliwie, wiedząc doskonale o tym, że Terry chciał tylko zaimponować stojącej obok nich Mary.

Wzór komentarza

<b>Terry, Mary:</b>

(...) – Terry, przecież Ty nigdy nie jeździłeś na desce! — mruknął złośliwie, wiedząc doskonale o tym, że Terry chciał tylko zaimponować stojącej obok nich Mary.

Dodatkowe uwagi

  1. Nie używaj w komentarzach opcji: "Odpowiedz",
  2. Nie zapominaj o wzorze komentarza (jak wyżej),
  3. Staraj się pisać krótko dla zachowania dynamicznej gry,
  4. MG wtrąca się bez pytania, w miarę możliwości informując o tym wcześniej graczy.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz